Diakonie

Despre noi

„Diakonie – servicii de îngrijire la domiciliu pentru persoane vârstnice” oferă o serie de servicii specifice cu scopul de a preveni și/sau depăși situațiile de suferință sau de dependență. Scopul nostru este de a păstra libertatea de mișcare și independența persoanelor în vârstă.

„Îi veți cunoaște după roadele lor.”
Matei 7:16

Noi, ca biserică evanghelică, suntem chemați nu doar să propovăduim Cuvântul lui Dumnezeu, ci să aducem și roade, de aceea ne implicăm activ în viața oamenilor care au nevoi speciale. 

Înțelegem această acțiune ca pe o modalitate de a pune Cuvântul lui Dumnezeu în acțiune și de a aduce roade.

Credința în Dumnezeul treimic, Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt, ne conduce în lume pentru a oferi ajutor acolo unde este nevoie. Dintre multiplele moduri de a ne trăi credința, diaconia este una foarte importantă și ne caracterizează ca biserică evanghelică.

Donați pentru Diakonia noastră!

Donațiile pot ajuta în multe feluri. Este nevoie urgentă de donații în bani și scutece.

Aici veți găsi conturile noastre de donații .Vă rugăm să precizați „Diakonie” la rubrica „Scop” pe buletinul de remitere.

Aș dori să donez

Petreceți-vă ASV-ul cu noi!

Petreceți un an social voluntar alături de noi. La Diakonie, comunitatea oferă voluntarilor din străinătate posibilitatea de a petrece un an social voluntar (ASV), prestând un serviciu semnificativ în comunitate și dobândind experiență în domeniul social. Ne bucurăm pentru fiecare pereche de mâini care ajută la diminuarea nevoii.

Sunt interesat de ASV.

Istoria

Activitatea diaconică are deja o lungă tradiție în Brașov. Grija față de cei nevoiași este un domeniu important al angajamentului bisericii, în special al confesiunilor protestante.

Între cele două războaie mondiale, la Brașov au fost înființate două case de diaconise. Femeile necăsătorite s-au dedicat îngrijirii bolnavilor, orfanilor și bătrânilor, celor singuri și altor persoane aflate în nevoie. Munca diaconiselor și-a lăsat amprenta asupra peisajului orașului și al spitalelor și clinicilor din Brașov până în anii 1980.

În timpul dictaturii comuniste, comunitățile religioase protestante și-au asumat sarcina de a desfășura activități de ajutorare diaconică. Medicamentele, hainele second-hand și alte articole utile au oferit un sprijin esențial pentru multe persoane.

Bineînțeles, după schimbarea politică din 1989 activitatea în slujba persoanelor nevoiașe din zona urbană a continuat și chiar s-a intensificat. Inițial, activitatea diaconică a fost coordonată la nivelul bisericii regionale. În 2008, aceasta a devenit din nou responsabilitatea comunității noastre.

Suntem bucuroși că astăzi, la aproape o sută de ani de când primele diaconițe din Brașov și-au început activitatea, putem continua să oferim servicii în domeniul îngrijirii la domiciliu a persoanelor în vârstă. Organismul responsabil pentru activitatea noastră socială este Biserica Evanghelică C.A. Brașov, cu biroul parohial chiar lângă Biserica Neagră.

Cui se adresează serviciile noastre?

Serviciile noastre sunt disponibile pentru persoanele în vârstă care îndeplinesc următoarele criterii:

  • au împlinită vârsta de 65 de ani, au domiciliul în Municipiul Brașov sau în localitățile limitrofe;
  • nu realizează venituri proprii sau veniturile lor ori ale susținătorilor legali nu sunt suficiente pentru asigurarea unui trai decent și fără a duce lipsă de bunuri de primă necesitate;
  • se află în imposibilitatea de a-și asigura singure activitățile de bază ale vieții zilnice, nu se pot gospodări singure și necesită asistență și îngrijire;
  • se află în alte situațiile de urgență sau de necesitate prevăzute de lege;
  • nu au familie sau nu se află în întreținerea unei/unor persoane obligate la aceasta, potrivit dispozițiilor legale în vigoare.

Toate serviciile se adresează persoanelor vârstnice, indiferent de sex, religie, etnie sau opinii politice.

Servicii în cadrul îngrijirii la domiciliu a persoanelor vârstnice

Sprijin pentru realizarea activităților de bază ale vieții zilnice, care includ:

  • Toaleta generală (include și igienizarea spațiului folosit)
  • Toaleta partială (include și igienizarea spațiului folosit)
  • Îmbăiere în vană (include și igienizarea spațiului folosit)
  • Spălare păr
  • Tuns păr
  • Bărbierit
  • Îngrijirea unghiilor
  • Îngrijirea pielii (curățare, uscare, aplicare creme hidratante)

În cazul în care persoana îngrijită este parțial capabilă să realizeze singură toaletă generală sau parțială, îngrijitorul o va asista cu acele acțiuni pentru care are nevoie de ajutor.

  • este un serviciu care presupune ajutor în procesul vestimentar
  • Pregătirea/strângerea mesei
  • Alimentație activă la pat (pentru persoanele imobilizate), presupune furnizarea de hrană solidă și lichide atunci când persoana îngrijită nu poate să le ia în mod independent.
  • Aplicare pampers de unică folosinţă (include toaleta locală)
  • Așezare pe scaun WC (include și igiena scaunului)
  • Schimbarea lenjeriei de pat
  • Mobilizarea persoanei total dependente (presupune exerciții specifice pentru evitarea escarelor de decubit, complicațiilor pulmonare)
  • Mobilizarea persoanei parțial dependente (presupune exerciții specifice pentru evitarea escarelor de decubit, complicațiilor pulmonare)
  • Ajutor pentru schimbarea poziției (așezat/șezut, ridicat din pat/în picioare și invers)
  • Ajutor la deplasare cu sau fără baston
  • Ajutor la deplasare cu cadru
  • Ajutor la deplasare cu scaun rulant
  • Discuții pe diferite teme pregătite sau spontane
  • Discuții libere, informări
  • Facilitarea comunicării între beneficiar și membrii familiei/alte persoane (discuții, video call, mesaje text, scrisori)
  • Ajutor pentru curățarea alimentelor
  • Ajutor pentru tăierea alimentelor
  • Preparare hrană (feluri de mâncare simple)
  • Ajutor la preparare hrană (gătit împreună cu beneficiarul)
  • Efectuare cumpărături (timp lung): presupune un volum mai mare de alimente, maxim 10 kg și de regulă acestea sunt cumpărate din spații comerciale mai mari.
  • Efectuare cumpărături (timp scurt): presupune un volum mai mic de alimente și acestea se achiziționează din magazinele mai mici și care sunt în apropierea locuinței beneficiarului
  • Curățarea locuinței (măturat/aspirat/spălat cu mopul, ştergerea prafului, spălat vase, îndepărtarea gunoiului, udat flori, spălat aragaz, șters fețe dulapuri bucătărie, șters uși). Timpul acordat acestei activități este în funcție de spațiul de locuit și de necesitățile beneficiarului
  • Igienizare obiecte sanitare
  • Spălat haine (sortat haine pentru mașina de spălat)
  • Întins/adunat haine ude/uscate
  • Așezat haine în dulap
  • Călcarea efectelor personale – timp lung
  • Călcarea efectelor personale – timp scurt
  • Cusut (cârpit) efecte personale
  • Însoțire în exterior cu ajutorul unor dispozitive asistive
  • Însoțire în exterior fără ajutorul unor dispozitive asistive (timpul acordat acestei activități este în funcție de capacitatea de deplasare a beneficiarului)
  • Plata facturilor, impozit, întreținere
  • Activități de recreere care să reducă gradul de însingurare (board game, șah, table, dezbatere presă locală, citit etc)

sunt servicii, în cea mai mare parte oferite de către membrii comisiei Diakoniei. Aceste servicii presupun:

  • Evaluarea socială inițială și reevaluarea
  • Evaluarea medicală inițială și reevaluarea medicală
  • Evaluarea psihologică inițială și reevalurea psihologică
  • Aplicare chestionare pentru a determina gradul de satisfacție al benefiairilor pentru serviciile primite
  • Consiliere socială
  • Consiliere psihologică
  • Menținerea legăturii cu medicul de familie/medicul de specialitate
  • Însoțire la spital / ambulatoriu de specialitate
  • Însoțire la medicul de familie
  • Însoțire la controale periodice pentru vârstnici cu boli cronice
  • Însoțire la diverse evenimente (teatru, slujbe religioase etc)
  • Intermediere relație aparținător – beneficiar
  • Intermedierea relației dintre beneficiar și diferite instituții publice și instituții private

Evaluările inițiale se realizează în faza incipientă a discuțiilor pentru ca beneficiarul să semneze documentele necesare pentru a primi servicii de îngrijire.

Reevaluările se realizeză ori de câte ori apare o modificare în statusul funcțional al persoanelor vârtsnice.

Toate serviciile sunt efectuate în conformitate cu măsurile de prevenție legale aflate în vigoare.

Condițiile de accesare a serviciilor

Orice persoană care dorește să beneficieze de serviciile noastre de îngrijire la domiciliu pentru persoane vârstnice este rugată să prezinte următoarele documente:

  1. O cerere de acordare a serviciilor de îngrijire la domiciliu
  1. Actele necesare care vor însoți cererea de admitere sunt:
  • act de identitate (C.I./B.I.) – copie;
  • cupon de pensie pentru limita de vârstă, din luna anterioară, a persoanei care urmează să beneficieze de servicii – copie;
  • cupon de pensie / adeverință de venit a aparținătorilor / persoanelor cu care locuiesc – copie;
  • certificat de încadrare în grad de handicap (dacă este cazul) – copie;
  • facturi utilități (apă, electricitate, gaz, telefon) din luna anterioară (copie);
  • adeverință de la medicul specialist/ medicul de familie, cuprinzând: diagnostic (istoric Hepatită, TBC, HIV/SIDA), medicație.

Echipa noastră

Din echipa multidisciplinară a serviciului Diakonie fac parte asistenți sociali și îngrijitori de persoane vârstnice, aceștia fiind coordonați de către un asistent social principal. Există contracte de colaborare cu un medic și un psiholog, iar la cererea specială a beneficiarilor se creează o rețea de preoți ce pot oferi consiliere spirituală.

Echipa Diakonie - Serviciu de Îngrijire la Domiciliu pentru Persoane Vârstnice: Roxana Ursu (asistent social), Maricica Bogdan (îngrijitor persoane vârstnice), Eva Ciurcan ( coordonator interimar Diakonie - Serviciu de Îngrijire la Domiciliu pentru Persoane Vârstnice), Simona Valeanu (îngrijitor persoane vârstnice), Elena Muntean (îngrijitor persoane vârstnice).
Eva Ciurcan, Asistent Social, Coordonator Interimar Diakonie - Serviciu de Îngrijire la Domiciliu pentru Persoane Vârstnice
Roxana Ursu, asistent social
Echipa de Ingrijitori: Elena Munteanu, Maricica Bogdan, Simona Văleanu (de stânga la dreapta)

Raport anual de activitate pentru anul 2022

2022 Raport activitate Diakonie pdf

Contact

Diakonie – Îngrijire la domiciliu pentru persoanele vârstnice

Str. Dr. Ion Cantacuzino nr. 2
500073, Mun. Brașov, Jud. Brașov

info@biserica-neagra.ro

Programări prin apel telefonic:

Tel.: 0040 – (0)268 511 824
Fax: 0040 – (0)268 511 825

Sediul Diakoniei este situat în curtea Bisericii Evanghelice Blumăna, aflată chiar lângă stația de autobuz Sanitas. Autobuzele 1, 2, 4, 5, 6, 16, 17, 22, 31, 50, 51, 52 opresc aici.

Cont pentru plăți din România:

– vă rugăm să precizați la scopul plății: Donație pentru serviciul social de îngrijire

Cont IBAN RON: RO66 RZBR 0000 0600 0474 9489
Raiffeisen Bank
Agenția Piața Sfatului Brașov

 

Cont IBAN EURO: RO90 RZBR 0000 0600 0268 4897
Swift: RZBRROBU
Raiffeisen Bank
Agenția Piața Sfatului Brașov

Cont pentru plățile din străinătate:

– vă rugăm să precizați la scopul plății: Donație pentru serviciul social de îngrijire

Banca Evanghelică e.G.

Seidlerstraße 6, 34117 Kassel, Germania

 

IBAN DE2752060604100000801224

Swift/Bic GENODEF1EK1

Biserica Evanghelică C.A. Brașov, Comunitatea Bisericii Negre.

Donații prin PayPal:

Dacă doriți să donați online cu cardul dumneavoastră de credit, faceți clic pe buton:

– vă rugăm să precizați la scopul plății: Donație pentru serviciul social de îngrijire

Vă mulțumim foarte mult pentru donația dumneavoastră!

Căminul pentru persoane vârstnice Blumăna

Comunitatea Bisericii Evanghelice C.A. Brașov sprijină în mod substanțial căminul de bătrâni din Blumăna, Brașov.

Din 2002, există un parteneriat cu Asociația Blumăna. Căminul oferă enoriașilor vârstnici un spațiu de locuit adecvat vârstei lor și un sprijin competent în caz de boală și de nevoie de îngrijire.

Aici puteți găsi mai multe informații despre căminul pentru persoane vârstnice.